Thursday 26 August 2010

Kroenke Shopping Raya

Pemegang saham terbesar Arsenal, Stan Kroenke meluaskan lagi pengaruhnya dalam arena sukan antarabangsa dengan pembelian pasukan American Football, St. Louis Rams. Kroenke berbelanja sakan 292 juta untuk membeli kelab tersebut yang sekaligus menjadikannya antara pemilik kelab sukan yang paling berpengaruh di dunia.

Dengan pembelian terbaru ini, Kroenke kini telah "terjebak" dalam 5 kelab sukan berbeza di USA. Dia sebelum ini telah memiliki kelab bola jaring (Denver Nuggets) , hoki ais (Colorado Avalanche) bola sepak (Colorado Rapids) dan lacrosse (Colorado Mammoth). Ini merupakan petanda awal bahawa Kroenke semakin hilang keyakinan yang die boleh beli Arsenal. Mustahil untuk businesman Amerika ni untuk bershopping lagi dalam masa terdekat. Walaupun dalam masa terdekat ni Kroenke akan menyepi dari pengambil alihan Arsenal, die mungkin akan mencuba sekali lagi hujung tahun ni.

Dalam diam-diam, badut terkenal Mikael Samy Silvestre (nama sebenar) dikatakan semakin hampir untuk menandatangani perjanjian baru dengan kelab Jerman, Werder Bremen. Silvestre kini merupakan free agenst setelah kontraknya dengan Arsenal tamat tempoh. Sepanjang 26 appearance bersama Arsenal, Silvestre telah menjaringkan 3 gol. Selamat maju jaya diucapkan kepada Silvestre.

Bendtner yang sekarang tengah dalam proses recovery dari kecederaan dikhabarkan telah memecat personal therapist, Soren Malling disebabkan tak puas hati dengan kelembaban mamat tu. Bendtner jugak dikatakan tak puas hati disebabkan therapist Denmark tu cuba mencari publisiti murahan dengan berita kecederaannya..hurm....masalah ego??

Once A Gunner, Always A Gunner.