Sunday 22 August 2010

Walk in the Pool

Bukan persembahan yang terbaik...tapi Arsenal masih boleh berpuas hati dengan kemenangan 6-0 ke atas Blackpool. Tahniah buat Walcott..Muka kedut Capello pastinya makin tambah kedut setelah Walcott mempamerkan aksi yang terbaik bagi membuktikan betapa dia sepatutnya berada di Afrika Selatan semasa Piala Dunia yang lepas.

Bermula dengan gol cantik menerusi gerakan The Little Mozart, Rosicky yang disambut oleh Arshavin sebelum dilorongkan kepada Theo Walcott yang tidak berfikir panjang untuk menyumbat gol pertama perlawanan. Perlawanan bertambah mudah bagi Arsenal setelah Ian Evatt dilayangkan kad merah setelah menjatuhkan Maroune Chamakh dalam (??) kotak penalti. Andrey Arshavin mudah menjaringkan penalti tersebut. Walcott seterusnya menambah dua lagi gol peribadi untuk meletakkan Arsenal 4-0 di hadapan. Markah penuh bagi Arsene Wenger yang tidak lagi mengulangi lawak minggu lepas untuk meletakkan Eboue di posisi tersebut.

Tomas Rosicky bagi aku merupakan arkitek utama sepanjang perlawanan. Stamina dan hantaran-hantaran kemasnya merupakan antara sebab utama mengapa Arsenal mampu berpesta gol. Nasib baik Wenger tidak mengeluarkan Rosicky yang kelihatan sudah mampu mengharungi 90 minit. Berita baik bagi Arsenal yang bakal kehilangan Nasri bagi tempoh sebulan. Rosicky merupakan penyelesaian terbaik.

Abou Diaby akhirnya membuktikan takdelah membazir sangat untuk turunkan die dalam match ni. Gol yang mudah tapi teknik yang agak sukar. Maroune Chamakh yang berusaha keras sepanjang perlawanan menyumbat gol pertamanya dalam kempen EPL dengan tandukan ala Adebayor di minit-minit terakhir perlawanan. Akhirnya masalah physical presence yang selalu dilaungkan oleh Wenger telah selesai (harap-harap). Secara keseluruhannya, satu persembahan yang agak mantap tapi secara peribadi aku tak berapa puas hati kerana bagi aku sepatutnya margin gol yag lebih besar mampu dicipta dalam perlawanan ni. 3 mata penuh...takde injury..takde bolos...BRAVO!!!


p/s: Mangkuk SPURS..patut seri 2-2..ref rabun dekat..

Once A Gunner, Always A Gunner.