Tuesday 21 July 2009

Budi baik dikenang jua...

Setelah 18 bulan menikmati cuti berbayar, Tomas Rosicky melaungkan azam untuk membayar kembali hutang budi peminat-peminat dan pengurusan Arsenal yang sentiasa memberi sokongan moral. Pemain berusia 28 tahun dari Republik Czech ni sememangnya merupakan antara signing terbaik Wenger. Cuma, kecederaan sentiasa menghantuinya dan mengehadkan kemunculannya di atas padang. Tapi aku yakin zaman gelapnya dah tamat. Diharap Rosicky dapat menikmati zaman renaissance bermula dari musim depan. Keep it up bro!!!


Sedang peminat-peminat Arsenal serata dunia meraikan perpindahan Ade the Sayor Bayor, tuan punya badan cuba mengapi-apikan kemarahan peminat-peminat dengan memberikan satu reason bodoh di sebalik perpindahannya ke Man****er City. Konon-kononnya tempoh 5 musim di Arsenal amat mengecewakan dan membuatkannya hilang mood untuk terus kekal. Dan sekarang aku nak bagitau kau kenapa Arsenal tak menang apa-apa trofi dalam 5 musim tu. FIRST ialah KAU!! Kebangangan kau kat depan pintu gol kadang-kadang membuatkan jutaan peminat Arsenal rasa macam nak hantuk kepala kat dinding kedai mamak. Kadang-kadang mee goreng yang aku order tak abis sebab mual dengan kelemauan insan bernama Adebayor untuk score. Walaupun ko bukanlah striker paling profilik, kiteorang still backup selama ni sebab ko player Arsenal. Tapi sekarang jangan harap benda yang sama. Kalaulah Wenger amik risiko letakkan gandingan RVP--Vela atau RVP-- Bendtner aku rase mungkin koman-koman ade la satu trofi dalam tempoh lima musim tu. Tapi sekarang dengan adenya Eduardo aku dah tak heran nak tengok muka PIMP ko lagi. (sorry..terlebih emosional...geram tgk manusia2 tak sedar diri cam ni)

Andai korang nak tau ape nasib akan menimpa Adebayor dalam mase 2 musim lagi ialah seperti manusia tamak kat bawah ni:


"Aku menyesal!!"..Ini pengakuan sensasi dari pemain Belarus yang membelot untuk menyertai Barcelona konon-kononnya untuk menang lagi banyak piala. Memang lah menang 3 piala tapi takda satu pun yang boleh dia banggakan. Takde beza antara die dengan Milo Boy kat Barca tu. Tapi satu pengajaran yang baik untuk mana-mana pemain yang berhajat untuk ambik tindakan-tindakan kurang matang macam si Hleb ni (dengar tak Fab..?)

TERBARU...TERKINI...Gossip dari pasar mengatakan Wenger kini mengalihkan tumpuannya kepada pemain Toulouse yang bernama Andre Pierre Gignac (Tiada kene mengena dengan Pierre Andre versi Malaysia). Pemain yang menyumbat 27 gol untuk Toulouse musim lepas ni dikatakan mempunyai corak permainan mirip Wayne Rooney. Berbadan besar, laju dan penuh dengan skil2 ajaib. Kalau macam tu beli la...MUSTAHIL la beb. Mamat ni dikatakan mempunyai tag harga 20juta. Walaupun Chamakh dikatakan dah tawar hati untuk join Arsenal yang main tarik tali dengan dia, aku yakin Chamakh sememangnya bukanlah pemain yang dicari Arsenal. Kalau korang ade tengok Youtube mesti korang pun faham kenapa. Mungkin lebih sesuai kalau die join Blackburn.

p/s: sekadar gambar hiasan...huhu..

Once A Gunner, Always A Gunner..