Wednesday 8 July 2009

Semester baru dah nak mula....

Setelah hampir sebulan lebih berjoli sakan dan pulang ke kampung halaman, pelajar-pelajar Akademi Wenger kembali menyertai kem untuk mengembalikan fitness yang berkemungkinan besar dah tercicir di Miami, Malibu, Rio de Janeiro dan Vegas.

Melihat pada gambar-gambar yang ada dalam Arsenal.com, aku terlompat-lompat bagai kanggaru. Mana taknye, buat pertama kalinya aku nampak pemain favourite aku kembali menjalani latihan ringan. ROHsakitKAKI yang sekian lama mengekalkan status invi dalam skuad Arsenal, akhirnya kembali online. Melihatkan pada gambaran awal mungkin kita akan dapat saksikan aksi mamat ni dalam match pre-season nanti.



Rosicky yang bersemangat mengejar Senderos....



"Jauh giler budak2 ni tinggalkan aku...Slow sangat ke aku nih??"




"Aku kene pegang benda ni sampai pukul berapa boss??"




"Tahan..Tahan..Mane ade sakit tangan??!! Aku biase buat bende2 ni kat Ajax"


"Jangan kelentong la Mael..aku tau ko sakit tangan.Lepaskan je bende tu. Kite minum2 dulu bro..."

"Ko jangan wat perangai Dudu!! Nampak but aku ni?Tak pasal2 hinggap kat muka lu nanti"


Setelah sekian lama berteka-teki, akhirnya Robin van Persie menandatangani kontrak untuk kekal bersama Arsenal. Seperti biase kontrak berapa tahun tak dinyatakan tapi jangka masa panjang (sampai bersara pun boleh je Persie..). Persie dikatakan amat gembira dengan keputusan yang dicapai setelah sekian lama negotiate dengan tokey2 besar the Gunners. "Aku tak dapat bayangkan aku pakai jersi team lain untuk mase terdekat ni. Bagi aku aura kat kelab ni cukup power. Aku tak dapat nak tinggalkan. Dengan boss yang baik, team mate yang jiwa muda cam aku, dan supporters yang memang setia...Aku tak dapat nak tinggalkan semua ni. So aku decide nak stay je kat sini." Bravo Robin...Jasamu dikenang..Tapi jangan lupe plak musim depan, "Peminat didahulukan, prestasi diutamakan"...1Arsenal....





Once A Gunner, Always A Gunner