Wednesday 29 July 2009

Ade...Toure...Next??

OH TIDAK!!! Mungkin itulah reaksi korang bile dengar hot news ni. Man City nampaknya masih tak puas hati dalam mengebas player-player Arsenal. Lepas Adebayor sekarang giliran Kolo Toure pulak. Memang cukup berat hati nak terima pemergian pemain generasi the Invicibles ni. Berbanding dengan Adebayor, Toure cukup profesional dan memang susah untuk kutuk die walaupun keputusan yang diambilnya untuk menyertai Geng Jahat ni. Kite harapkan die cepat kaya di Man City dan kemungkinan besar takkan menang ape-ape trofi. Thanks for everything..

Aku nak jual lagi 5 orang..Cube teka sape??

Ok...Berbalik kita kat Arsenal...Ape nak jadi nih??!!! Lepaskan 2 player yang bolehlah diconsider sebagai penting tapi beli seorang jer. Duit yang masuk langsung tak disentuh. Mr Wenger....What s going on? Memetik kata-kata Profesor beberapa minggu lepas,"Kalau nak beli player, aku beli sebelum pre-season start. Lepas pre-season start aku akan fokus kat season baru jer...Malas nak pikir-pikir". Kalau diikutkan pada kenyataan Mr Wenger ni, bermaksud memang takkan ade sebarang pemain baru yang akan dibeli. Tapi awal-awal die dah bagitau yang season depan ni merupakan masa terbaik untuk produk akademi Arsenal (Wilshere, Frimpong, Gibbs and the Gang) untuk diserap ke skuad utama. Mungkin dengan keyakinan itulah die berani melepaskan pemain-pemain utama. Tapi kalau ikutkan logik, 15 juta untuk pemain yang berusia 28 tahun adalah satu deal yang marvellous. Dengan kehadiran Vermaelen dan Senderos, Toure mungkin merasakan masanya telah tiba untuk keluar mencari kekayaan. Tapi yang tak logiknya, Arsene Wenger seperti biasa mengakui skuadnya sudah cukup depth dan tak perlukan pemain-pemain baru.


Dua tiga menjak ni aku semakin kagum dengan RB kita, Mr Bakary Sagna. Tengah semua orang sibuk cakap benda-benda negatif pasal Arsenal, pemain berambut biji sawit muda ni dengan penuh yakin menyatakan betapa dia yakin team Arsenal yang ade sekarang ni dah cukup bagus. Dalam pada masa yang sama Sagna turut memuji pemain baru Arsenal, Thomas Vermaelen. Sagna mengakui yang die sekarang dah mula jadi peminat Mael disebabkan kesungguhan dan skil mantap pemain antarabangsa Belgium itu. Sagna mengakui passing Mael cukup hebat dan yakin bahawa pemain itu akan menjadi nadi utama di bahagian pertahanan Arsenal musim depan.

cari benda tersembunyi..huhuhuhu

Once A Gunner, Always A Gunner..