Tuesday 28 July 2009

Szombathelyi Haladas...cam mane nak sebut ni??

PESTA GOL Arsenal berterusan awal pagi tadi dengan kemenangan 5-0 ke atas pasukan yang susah nak sebut name die nie. Eduardo da Silva dan Bendtner meledakkan 2 gol masing-masing sebelum kapten Robin van Persie menamatkan pesta dengan gol terakhir hasil tendangan penalti selepas Bendtner dijatuhkan penjaga gol Haladas. Kemenangan yang sangat penting dalam membina keyakinan pemain-pemain sebelum memulakan musim baru. Positifnya dalam perlawanan ni ialah aksi meyakinkan pemain kecik-kecik cili api, Jack Wilshere. Dua kali pemain England ni hampir-hampir mengegar jaring. Masih banyak lagi yang boleh kita harapkan dari pemain muda ni. Bagus..Bagus..

Dalam masa yang sama, berita kurang baik kedengaran di kem Mancis Cik Siti yang konon-kononnya dah berjaya mendapatkan khidmat pemain veteran Arsenal, Kolo Toure. Kesahihannya masih belum dapat dibuktikan tapi dikatakan Man City sedia melabur 15 juta untuk khidmat Toure. Toure dikatakan bakal dibayar sebanyak 120k seminggu iaitu 2 kali ganda gajinya di Arsenal. Untuk rekod, Toure dibeli oleh Wenger dengan harga kurang dari 1 juta (kalau tak silap 500k jer...). Memang satu deal yang menguntungkan tapi kesan jangka masa panjangnya amat menggerunkan. Mungkinkah Wenger dah ada pelan B nya yang tersendiri?? Who Knows??!! Walau ape pun keputusan Toure, aku pasti akan diterima oleh peminat-peminat walaupun agak sukar dan menyakitkan hati.

Jiran Arsenal, Spurs nampaknya dah hilang idea untuk cari pasal dengan Arsenal. Terbaru, manager Spurs, Si Harry Redknapp menyatakan keinginannya untuk membawa masuk bekas kapten Arsenal, Patrick Vieira ke White Hart Lane. Masih tiada sebarang kenyataan rasmi dari pihak Vieira, tapi diharap pemain lagenda Arsenal tu takkan buat sebarang keputusan kontroversi. Isu Vieira ni juga turut menarik minat bekas pemain Arsenal, Thierry Henry yang terang-terang menyatakan betapa die tak setuju Vieira berpindah ke Spurs. Henry menyatakan die masih lagi true Gunners dan takkan walau sekalipun menyokong Spurs atau membantu Spurs dalam ape jua cara sekalipun.

Once A Gunner, Always A Gunner...