Sunday 19 July 2009

Korang lah yang halau anak manja aku!!!

Walaupun keputusan yang diambilnya 100% betul, Arsene Wenger masih mempertahankan bekas anak manjanya, Manu Adebayor. Wenger dalam kenyataan terbarunya menekankan betapa kejamnya penyokong-penyokong Arsenal yang telah memaksa dia mengambil keputusan untuk menjual Ade kepada kelab jutawan segera,MakCikSister City.

Wenger percaya Ade tetap akan menonjolkan kehebatan sebenarnya di Man City selepas perpindahan 25 juta nye itu. Arsenal perlu dipuji kerana mengambil tindakan drastik yang memberi pulangan sebanyak 22juta (Arsenal beli Ade 3 juta jer). Walaupun aku yakin Ade tidak akan banyak bezanya di Man City lebih-lebih lagi dengan bimbingan coach yang paling lemau kat EPL, Mark Hughes. Mungkin nasib yang sama akan menimpanya di Man City tak lama lagi. Ye la .... Man City tu ade Tevez dan Santa Cruz yang semestinya akan jadi first choice strikers. Ade mungkin terpaksa berpuas hati dengan status pemanas bangku. Ape pun...Terima kasih diucapkan kepada penyerang Togo yang ade la memberikan sumbangan selama ni kat Arsenal. Namun rekod 5 tahun tanpa trofinya di Arsenal mungkin sesuatu yang tidak ingin kita pandang kembali. Jadi, mari kita teruskan hidup tanpa Ade dan tarian-tarian Togonya selepas ini.

Mungkin ramai yang terlompat-lompat bile menyaksikan game Barnet-Arsenal Sabtu lepas. Mane taknye, pemain yang paling dinanti-nantikan akhirnya kembali menggegarkan padang. Thomas Rosicky yang terpilih untuk mengetuai team Sabtu lepas tidak sedikit pun menunjukkan tanda-tanda yang die selama ni tak main bola. Cukup bertenaga dan bijak mencari ruang untuk mengatur gerakan. Ketiadaan Fabregas tidak begitu dirasakan namun berdepan dengan team kecil macam Barnet ni mungkin efek tu tak seberapa. Walau ape pun tahniah Rosicky..Welcome Back!!! We miss u like crazy!!

Seperti yang aku jangkakan, Arsene Wenger telah mengeluarkan ayat yang paling tak nak kite semua dengar. "Aku tak nak beli lagi player. Yang ade ni pun dah cukup!!". Penjualan Ade hanyalah bertujuan untuk mendapatkan dana untuk membiayai hutang-hutang Arsenal dan bukannya untuk membeli muka baru. Ura-ura yang mengatakan Chamakh akan menjadi pembelian terbaru Wenger kini nampak agak samar-samar. Ape pun itu hanyalah ayat-ayat yang biase kita dengar dari Wenger. Usah tertipu buat mase ni. Kita nantikan sehingga saat terakhir (mungkin 24 jam lepas tu gak..huhuhu) transfer window dibuka. Sedar tak sedar sebenarnya kite ade 6 striker yang hampir kesemuanya lebih hebat dari Ade. Eduardo, RVP, Walcott, Arshavin, Vela dan Bendtner. Mungkin ade logiknya kata-kata Wenger tu. Tapi isunya sekarang ialah kita perlukan back up di bahagian CM/DM. Tolonglah pertimbangkan Mr Wenger yang keras kepala. Ape pun yang lu buat aku sokong sebab aku sentiase yakin dengan ko. Wa caya sama lu la Pak Cik!!

Once A Gunner, Always A Gunner..