Tuesday 8 September 2009

Becks The Gentleman...

Player England tak semuanya hipokrit!!! Itulah kesimpulan aku lepas baca kenyataan bekas kapten England, David Beckham. Sedang Gareth Barry, John Terry dan Rooney the Diver cuba menegakkan benang yang basah dalam mempertahankan betapa tindakan UEFA dalam mendenda Eduardo adalah tepat 100%, Beckham yang sememangnya seorang pemain yang profesional tenang menidakkan kenyataan teman sepasukannya.

Jangan jadikan Eduardo mangsa!! Itulah harapan Beckham selepas melihat betapa media Britain menjadikan isu Eduardo sebagai umpan dalam melemahkan semangat Croatia. Biarlah perlawanan antara England dan Croatia yang dijadikan isu, kata Beckham. Dengan nada serius Beckham menegaskan yang die percaya Eduardo bukanlah seorang diver dan sebaliknya menyatakan kekagumannya terhadap semangat luar biasa Eduardo dalam mengharungi episod kecederaannya sebelum ni. Bagi Beckham tindakan Eduardo lebih kepada langkah mengelak kecederaan dan bukannya diving. Tindakan Beckham dalam mempertahankan Eduardo sememangnya layak dipuji dan dibanggakan kerana sejak kebelakangan ni aku naik meluat tengok kenyataan-kenyataan tak berhati perut dari manusia-manusia bernama Rooney dan Terry. Rooney bagi aku langsung tak layak nak bercerita pasal diving mahupun fair play. Aku bukan anti Rooney tapi kadang-kadang aku tak puas hati dengan corak permainannya yang langsung tak profesional. Terry plak elok jaga tepi kain sendiri. Kalau tak dapat nak insafkan Drogba usah ko nak memekak pasal orang lain.






Dalam perkembangan lain, Johan Djorou bakal terlepas aksi EPL untuk tempoh yang lebih lama. Dikhabarkan selama 6 bulan. Senderos tampak tersenyum lebar lepas dengar berita ni. Gunakan peluang ni sebaik mungkin wahai Senderos. Awal pagi esok (thx GNR) Dudu akan turun padang menggempur kem England manakala Ramsey dan Arshavin akan mewakili Wales dan Russia dalam pusingan kelayakan. Diharap kesemua mereka akan pulang sihat walafiat ke kota London.


Once A Gunner, Always A Gunner.