Saturday 12 September 2009

Jom Beraya kat Rumah Cik Siti


Malam ni jam 10 akan menyaksikan pertembungan unik antara Man City dan Arsenal. Ape yang unik sangat?? Ape lagi kalau tak kelibat Toure dan Adebayor yang akan muncul buat kali pertama dalam barisan Man City vs Arsenal. Mungkin fokus diberikan pada perlawanan ni disebabkan form cemerlang yang dipamerkan Man City kebelakangan ni. Tapi Arsenal pun tak boleh dipandang remeh. Walaupun tewas pada Man Utd, kite tetap berjaya mempamerkan aksi membanggakan.

Kecederaan pemain perancang, Andrey Arshavin pastinya membantutkan persiapan sebelum perlawanan penting ni. Tapi jangan dilupakan Abou Diaby yang pernah beraksi di posisi Arshavin sebelum pemain Russia tu join the Gunners. Peluang Theo Walcott untuk beraksi agak samar-samar sebab training yang masih kurang. Begitu jugak dengan Tomas Rosicky yang berjaya beraksi bersama Czech Republic dalam kelayakan Piala Dunia. Pastinya Wenger tak nak amik risiko untuk turunkan pemain kreatif tersebut. Kemungkinan besar langsung takkan tersenarai dalam skuad malam ni. Namun aku masih mengharap untuk melihat aksi Jack Wilshere malam ni. Ketiadaan begitu ramai pemain kreatif ni mungkin merupakan masa terbaik untuk Wenger menurunkan pemain harapan England tu. Mampu beraksi di bahagian Wing Kanan dan center midfield, itulah kelebihan Wilshere.

Walau ape pun, aku menyimpan harapan tinggi yang Arsenal akan membenam Man City 3-1 malam ni. RVP akan menemui sentuhan golnya malam ni. In Persie We Trust!!


Once A Gunner, Always A Gunner.