Monday 14 September 2009

Kita KALAH....

"Rugi arr korang jual die!! Hebat tu!!" jerit member aku yang juga supporter Chelsea yang menyibuk tengok match Man City vs Arsenal Sabtu lepas sebaik saja selepas Emmanuel Adebayor menjaringkan gol ketiga Man City. Melihat pada sambutan gol Adebayor aku 100% yakin bahawa tindakan Arsene Wenger untuk melepaskan Mr Kacang tu betul 100%. Pedulik ape aku macam mane supporter Arsenal layan kau, yang pentingnya ko tu dikutip dari AS Monaco time ko langsung takde peluang nak main dan silap-silap akan terus memanaskan bangku simpanan kat sane oleh Arsene Wenger. Tiba-tiba nama ko melonjak dan kini bergelar penyerang digeruni di Eropah dan Afrika. Mana datangnya nama tu??!! Mark Hughes ke yang bagi? pak Arab yang belikan ke?Atau datang dari Beyonce yang ko idam-idamkan tu? Ingatlah sikit si Kacang oi, tak ke mana ko kalau Arsene Wenger tak kutip ko dari Monaco satu mase dulu. Tong sampah la lokasi ko sekarang!! Aku sikit pon tak heran mase ko score gol trade mark ko tu, tapi sambutan "hodoh" ko tu dah cukup membarankan kepala hotak aku dan mamak yang tengah goreng mee time tu. "Ayo itu budak serupa lembu gila tarak akal lari keliling padang juga la macha!!"jerit mamak tu sambil menggelengkan kepala. "Dia memang tarak akal la mamak" aku menyahut dengan penuh selamba. Dan bagi penyokong-penyokong Man City yang mengagungkan pemain lupa daratan ni, bersedialah untuk diperlakukan macam kami tak lama lagi. Dan bagi Ade, "langit tak selalunya cerah"....Beringatlah sikit ye...Welcome to Emirates!!!


Rumah keluarga Ade di Togo sebelum die ke England (Arsenal)



Rumah keluarga Ade lepas die join Arsenal........

OK...Lupakan Mr Kacang. Sekarang jom kite citer pasal ARSENAL!!! Kalah. Yes. Memang kite kalah. Kalah disebabkan fizikal. Serius!! Aku rase kita tak layak dibenam sebegitu rupa. 4 gol!! Mustahil kalau referee ade 2 bijik mata. Fabregas dan van Persie dipijak dan Song disiku. Ape yang ref buat??!! Buat BODOH!! Kan ade peraturan FA yang kate pemain lawan boleh pijak, sekeh, terajang dan tumbuk pemain Arsenal sesuka hati tapi player Arsenal sama sekali dilarang menyentuh pemain lawan. Adebayor yang sepatutnya awal-awal dah dibuang padang terus dibiarkan mengganas di atas padang. Andai kesalahan yang sama dilakukan semasa die masih bergelar pemain Arsenal, aku yakin ref takkan fikir dua kali untuk melayangkan kad merah. Dan ape pulak yang difikirkan oleh prof dengan menurunkan Bendtner dan Denilson??!! Sedang kita kehilangan Walcott, Nasri dan Arshavin die langsung tak nak gantikan dengan pemain kreatif seperti Eduardo dan Rosicky sebaliknya meletakkan mayat hidup seperti Bendtner dan Denilson. Mungkin disebabkan physical game Man City tapi akhirnya siape yang score untuk Arsenal??!! Dan yang terakir, Mr Wenger tolonglah cari keeper baru. Defend dah ok sekarang keeper pulak buat hal. Ini bukan kali pertama Almunia buat kerja bodoh camnie!! Ko nak tunggu die bersara ke?? Enough Mr Wenger!!

Berita gembira. Rosicky is back!! With a goal!! Walaupun berduka lara dengan kekalahan malam tu aku masih menarik nafas lega selepas menyaksikan pemain favorite aku kembali beraksi. 1 assist dan satu gol. Ape lagi yang kite nakkan??!! Van Persie pulak akhirnya memecahkan kebuntuan gol selama ni dengan satu gol yang cukup menarik. Yang terakhirnya, Adebayor mungkin akan digantung 4 perlawanan disebabkan tindakan bodohnya dalam perlawanan ni. Enjoy the break, Kacang!!



Once A Gunner, Always A Gunner..