Wednesday 7 April 2010

DRP (Disaster Recovery Plan)

Menyaksikan aksi longlai pasukan bidan terjun Arsenal dibenam oleh Messi awal tadi mengundang 1000 tanda tanya terhadap kemampuan pasukan ni untuk bangkit menentang musuh tradisi, Spurs. Wenger seharusnya dah start buat disaster recovery plan agar tidak dibudak-budakkan sekali lagi oleh kem Uncle Harry.

Perbezaan antara Barca dan Arsenal dapat dilihat di segenap posisi. Walaupun menurunkan barisan pertahanan backup, Barca nampak selesa dan langsung tak ambil strategi tambahan untuk mengekang serangan Arsenal. Manakala pertahanan backup Arsenal plak seolah-olah hilang tumpuan lebih-lebih lagi Silvestre yang perlu mencari pasukan baru atau bersara terus pada penghujung musim ni. Gol keempat Messi mengingatkan Wenger betapa petahanan Arsenal cukup goyah dan perlu dirombak dengan kadar segera. Midfield tanpa Fabregas nampak seolah-olah tak bermaya dan hilang idea. Nasri yang sepatutnya mengetuai serangan nampaknya terus tenggelam dan dibayangi oleh kelibat maestro midfielders Barca.

Walaupun tewas, Arsenal masih boleh berbanggan dengan pencapaian sepanjang CL musim ni. Cuma mungkin kelemahan di barisan pertahanan ni dapat diatasi dengan kadar segera agar tak menjejaskan kempen EPL plak. Harapan kini tinggal satu. Title EPL!!!

Once A Gunner, Always A Gunner..