Monday 5 April 2010

Samir the Leader

Akhirnya soalan poll @ 3M dijawab sendiri oleh Arsene Wenger. Ketiadaan Cesc Fabregas di Nou Camp nanti akan digantikan dengan seorang lagi playmaker semulajadi, Samir Nasri. Berita ini sememangnya telah dijangkakan memandangkan skill dan vision Nasri mampu menghasilkan sesuatu di Nou Camp. Di bahagian sayap, Arsenal mampu mengharapkan Eboue, Walcott, Rosicky, Eduardo, Diaby dan Vela. Khabar buruk juga mengenai perisai pertahanan, Alex Song yang mengalami kecederaan ringan selepas perlawanan menentang Wolves. Tapi rasanya dah boleh main masa lawan Barca.

Wenger juga menyatakan kerisauannya terhadap katil-katil di bilik rawatan Arsenal yang telah penuh. 7 player dah pun booking untuk menginap lama di bilik rawatan sehingga ke akhir musim. Arshavin, Fabregas, Gallas, van Persie, Gibbs, Djourou dan Ramsey sudah hampir pasti untuk tidak lagi beraksi sehingga ke penghujung musim walaupun Wenger ada menyatakan harapannya untuk melihat aksi van Persie sebelum tirai musim ni diturunkan.

Manakala berita gembira dari Nou Camp mengatakan Zlatan Ibramovic berkemungkinan besar tidak akan beraksi di Nou Camp disebabkan kecederaan. Penggantungan Puyol dan Pique juga merupakan satu bonus besar bagi Arsenal. Namun harus diingat bahawa Barca mempunyai barisan back up yang jauh lebih hebat dari Arsenal.

Once A Gunner, Always A Gunner.