Thursday 1 April 2010

Masih ada harapan......


Fuhhhhh...Setelah sekian lama meninggalkan blog ni aku kembali. Bukan dah tak minat lagi nak update tapi beberapa bulan ni susah betul nak lekat depan PC. Tapi sekarang back to normal. Inilah masa yang terbaik untuk mulakan balik aktiviti-aktiviti harian dalam blog ni. So, harap gunners2 sekalian dapat bagi support berterusan cam dulu gak.

Nak dimulakan ceritanya...dah semestinya kena borak pasal match awal pagi tadi. Sebagai manusia yang normal, kita perlu akui bahawa kita cukup bernasib baik untuk pulang dengan keputusan seri 2-2. Mana tak nye..tengok la possesion sepanjang match tu. Cam kita plak yang main away. Tapi kalau ikutkan berapa kali gak kita pegang possesion 70% season ni tapi last2 sekadar seri. Dua gol dari pemain yang desperate untuk buktikan die bukannye flop Barca, Zlatan Ibramovic sudah cukup untuk memastikan Wenger tak tido malam sampai minggu depan.

Walaupun Arsenal mempamerkan aksi bertahan tahap gaban pada separuh masa pertama, kecederaan yang menimpa Gallas jelas memberikan impak yang besar. Penggantinya di posisi CB, Song jelas tersilap langkah untuk kedua-dua gol (mudah??) Ibra. Agak kaku dan terkial-kial dalam memerangkap Ibra bagi mendapatkan offside jelas memerangkap diri sendiri. Itulah harga yang terpaksa dibayar oleh Arsenal. Mungkin sekiranya Campbell yang menggantikan Gallas lain kesudahannya. Tapi, hakikatnya itu tak boleh dijadikan alasan. Walaupun melakukan kesilapan, bagi aku Song tetap mantap pagi tadi. Mungkin lebih sesuai sebagai DM tapi pemain Cameroon ni wajar diberikan pujian. Almunia @ Almunium yang memainkan karakter badut masa lawan Birmingham kembali memainkan watak hero. Bukan sesuatu yang baru bagi keeper yoyo ni bagi musim ni. Kejap power, kejap ala kadar, kajap bengap, kejap bengap giler2. Namun yang pastinya kita perlukan keeper berkelas dunia. Kalau dilihat pada persembahan malam tadi, Almunia mungkin berjaya menambat hati Wenger balik.

Theo Walcott yang sepatutnya dimasukkan awal-awal akhirnya membuktikan betapa kelajuan tahap pelesit beliau dapat mengucar-kacirkan mana-mana barisan pertahanan. Peluangnya untuk beraksi pada away game di Nou Camp juga nampak agak cerah dengan syarat Wenger takde lagi strategi pelik yang lain. CESC FABREGAS....berapa kali lagi kapten marvel Arsenal dapat selamatkan kita musim ni??!! Mungkin itulah persoalannya selepas pemain terbaik pelawanan terpaksa menerima hakikat yang die takkan beraksi di Nou Camp akibat kad kuning dan kecederaan. Gol kedua hasil sepakan penalti yang simple sudah cukup untuk melegakan (sekejap) hati jutaan penyokong the Gunners. Namun tugasan yang lebih sukar menanti barisan "si Kenit" Arsenal di Nou Camp. Mampukah keajaiban yang sama seperti di San Siro dan Bernebeau dijelmakan oleh batalion Arsenal nanti?? Kita nantikan jawapannya minggu depan.

Gambar Hiasan: Cesc di masa kanak2. Yang sebelah keeper tu Pique rasanye..


Once A Gunner, Always A Gunner.