Friday 2 April 2010

Menangkis serangan serigala


Mungkin inilah ujian yang paling mudah boleh diharapkan apabila pasukan anda kehilangan kapten, pemain pertahanan utama dan pemain sayap utama. Ketiadaan watak-watak utama seperti Fab, Gallas dan Arshavin mungkin menggugat harapan Arsenal untuk memenangi sesuatu musim ini tetapi bagi game esok ni sepatutnya kita dah ada back up bagi 3 pemain tersebut.

Mengikut pemerhatian, setiap kali Fabregas injured, Samir Nasri mampu menjelmakan sentuhan yang hampir-hampir sama. Kadang-kadang Diaby juga mampu untuk step up untuk menunjukkan betapa hebatnya aksi dribble ala-ala Vieiranya. Bab defensive serahkan saja pada Song dan Denilson. Untuk pengganti Arshavin, kita ada Vela, Eduardo dan Rosicky yang mampu untuk ambil alih posisi tu. Gallas sememangnya dah di replace oleh Campbell sejak kepulangannya ke Emirates. So, apa yang risau sangat. Sentuhan Fab semestinya akan dirindui lebih-lebih lagi sentuhan golnya yang nampak berhasil 2-3 menjak ni. Nasri agak slow bab tu. Diaby pun agak yo-yo. Kejap tahap Vieira kejap tahap Lucas (ade yang terasa ke??). Kalau Wenger dah bersedia untuk mengembalikan kepercayaan kepada bintang England, Theo Walcott aku rasa Arsenal dah ada satu team yang cukup mantap. Tapi cuma perlu berharap Vermaelen dan Campbell kekal mantap di bahagian pertahanan.


Di posisi serangan plak, kita hampir takde pilihan melainkan mengharapkan striker tinggi lampai Nicklas Bendtner yang kadang-kadang boleh hilang terus dalam satu-satu game tu. Melainkan ada keajaiban yang mampu dijelmakan oleh Robin Van Persie untuk kembali beraksi lebih awal. Namun buat masa ini kita serahkan pada Bendtner untuk menguji kesabaran kita dengan miss2 yang tak masuk akalnya. Berita baik untuk game besok ialah ada live kat Astro ESPN (ingatkan ada cubaan boikot lagi) pukul 9.55 malam. Prediction hamba ialah 3-1 untuk Arsenal. Diaby score 1 Bendtner score 2...kalau Craddock nak scorekan lagi own goal ok gak...
LINE UP:
-ALMUNIA-
-SAGNA--------CAMPBELL----------VERMAELEN--------------CLICHY
EBOUE---------NASRI---------SONG---------DENILSON-------DIABY
BENDTNER



Once A Gunner, Always A Gunner.