Monday 19 April 2010

Jangan Salahkan Fabianski

Mungkin ramai yang dah mula hilang kepercayaan dengan Lukasz Fabianski, tapi aku yakin ini bukanlah kesudahan buat anak muda ni di Emirates. Satu masa dahulu aku amat mengagumi kebolehan penjaga gol muda ni. Tapi mungkin kerana jarang diberi peluang dan terpaksa berguru dengan keeper average seperti Almunia menjadikan pemain dari Poland ni lemau seperti yang dibuktikannya semalam.

Ramai yang cuba meng kambing hitamkan Fabianski. Tapi aku tak nak buat kesilapan yang sama. Soalan pertama aku kepada Wenger, "Ape benda yang ko pikir time nak keluarkan Rosicky??!!". Bagi aku, pemain terbaik Arsenal malam tadi ialah Rosicky. Hard tackling midfielder yang tak kenal erti penat dan putus asa. Sedang kebanyakan pemain Arsenal berpiknik di first half hanya Rosicky yang bermati-matian tackle dan kejar pemain-pemain Wigan. Walaupun semua kerja tu Eastmond/Diaby yang buat. Lepas Rosicky keluar segala-galanya nampak mudah bagi Wigan. Sempoi-sempoi je N'zogbia mencelah nak score winning gol. Ini ke namanya defensive??!! Hats off to Sol Campbell. Takde seekor pun player Arsenal yang layak berdiri sebelah pemain ni. Cukup kebal dan fokus. Takkan player-player muda yang lain tak belajar benda2 macam ni dari Campbell.??

Soalan kedua, "Apesal nak masukkan van Persie?? Simpan je la terus sampai season depan." Wenger memang tak pernah belajar dari kesilapan. Die akan jaga van Persie ni bagai menatang minyak dan last-last bila main utk Netherland akan injured balik. Die tak nampak ke camne SAF deal dengan Rooney?? Utamakan kelab dulu!! Walau belum recover sekalipun, Rooney tetap dikerah utk game City hari tu. Kenapa nak dimanjakan sangat time-time kritikal camnie??

Soalan ketiga dan terakhir, "Season ni memang kita no 3 atau still ada plan untuk lepaskan pada Spurs?". Bagi aku takde ape yang lebih memalukan selain tercicir lagi point untuk membuka laluan bagi Spurs merampas spot ke 3 tu. Walaupun peluang nampak sangat cerah, diharapkan Wenger akan pikirkan balik gameplannya untuk minggu depan. Kami dah tak sanggup kecewa lagi. Pleasee...

Once A Gunner, Always A Gunner.