Tuesday 7 September 2010

Fabregas,Barca,Xavi, Puyol,Pique dan ...

Setiap kali transfer window dibuka, saga Fabregas akan kembali panas. Entah apa sangat masalah Barcelona tu. Nak cakap takde midfielder.. MUSTAHIL!! Mungkin tak sabar-sabar nak hancurkan kareer seorang lagi pemain Arsenal rasanya. Aliaksandr Hleb yang tengah meningkat naik tiba-tiba dicilok Barca. Hasilnya..mamat Belarus tu terus "hilang" di sebalik galeri superstar Barcelona. Walaupun berkali-kali Hleb mengingatkan Fabregas, tapi nampaknya kapten Arsenal ni masih menyimpan hasrat untuk pulang ke kampung halaman die tu. Kalau ikutkan midfielder yang ada kat Barca tu, 99.9% Fabregas takkan dapat main starting eleven. Secara logiknya, adalah lebih baik Fabregas kekal di Arsenal.

Kalau nak cerita pasal saga Fabregas ni, mesti kena cerita gak pasal badut-badut cam Xavi, Puyol dan Pique. 3 pemain ini merupakan antara yang paling lantang untuk memaksa Fabregas kembali ke Nou Camp. Konon-kononnya mereka amat memerlukan khidmat Fabregas di sana. Mangkuk hayun tu semua nak pakai formation 3-11-1 ke???? Habis semua midfielder kat muka bumi ni kau nak angkut. Kalau betul-betul diperlukan takpe la jugak. Pemain-pemain yang tak reti nak tutup mulut macam 3 mamat ni memang menjelikkan. Mungkin mereka rasa tergugat dengan reputasi Arsenal sebagai passing team terbaik kat muka bumi ni. Barca yang mengamalkan corak permainan yang hampir sama, pastinya ingin menenggelamkan pesaing terdekat mereka. Come la...takkan main kotor kot.

Beberapa bekas pemain Arsenal juga cuba memujuk Cesc supaya terus kekal di Arsenal. Tony Adams dan Martin Keown menasihatkan Cesc supaya fokus pada pemainannya dan tidak terlalu excited untuk kembali ke Barcelona kerana kareernya di sana tidak terjamin lebih-lebih lagi dengan kelibat Iniesta dan Xavi kat bahagian midfield Barca.

Walau ape sekali pun, aku masih menaruh harapan kat Fabregas dan percaya kapten Arsenal ini akan ambik keputusan yang tepat dan fokus terhadap komitmennya di Arsenal.

Once A Gunner, Always A Gunner.