Tuesday 21 September 2010

Spurs vs Belia Arsenal...Peluang untuk buktikan kematangan

Perlawanan awal pagi esok bakal menyaksikan pasukan belia Arsenal a.k.a Arsenal B akan diturunan untuk membuktikan kematangan mereka. Tahun lepas kita gagal ke final, tapi musim ni nampaknya makin sukar laluan kita. Perlawanan pertama menentang rival tempatan, Spurs pastinya menjanjikan laluan yang sukar. Tapi pasukan belia Gunners pastinya akan turun dengan penuh keyakinan demi membuktikan kemampuan mereka kepada Arsene Wenger.

Antara pemain yang mungkin akan beraksi adalah Emmanuel Thomas, Vela dan Djourou. Wenger mengharapkan pertarungan yang sengit tetapi Arsenal perlu lebih berhati-hati bila beraksi di White Hart Lane yang menjanjikan atmosphere yang "panas". Malangnya, seorang lagi bintang remaja, Frimpong tidak dapat diturunkan bagi perlawanan kerana masalah kecederaan. Walau apa pun keputusannya nanti, kita harapkan Arsenal B dapat memberikan aksi terbaik terutamanya di bahagian pertahanan.

Boss Arsenal, Arsene Wenger terpaksa menyaksikan perlawanan dari luar kawasan sub bench kerana menjalani penggantungan satu perlawanan kerana tuduhan menyerang pembantu ref dalam perlawanan menentang Sunderland. Ape ape la FA..teruskan usaha murni anda untuk membunuh Arsenal.

Once A Gunner, Always A Gunner.