Sunday 12 September 2010

Kapten Fabregas kembali.....

Bukan satu kebiasaan bagi Arsenal untuk mengutip mata penuh apabila berhadapan dengan pasukan yang lebih minat untuk main ragbi. Mungkin itu yang membuatkan ramai peminat Arsenal lebih selesa untuk memilih opsyen membakar lemang daripada menyaksikan perlawanan Arsenal menentang Bolton. Walaupun bukan lagi dikendalikan oleh Big Sam, Bolton masih memiliki sisa-sisa daripada rejim Big Sam terutamanya Kevin "Busuk" Davies.

Syabas bagi Arsene Wenger yang menurunkan barisan pemain yang lebih berkualiti bagi perlawanan ini walaupun dia seringkali buat lawak bila berdepan dengan team-team yang memiliki player-player berbadan ala Mike Tyson ini. Rosicky, Arshavin, Fabregas, Song dan Wilshere merupakan pilihan yang tepat bagi perlawanan sebegini. Walaupun bermula agak lemau, Arsenal pantas menggegarkan gawang gol penjaga gol gantian Bolton, Borgdan (rupa lain sikit dari Jaaskelainen tapi pattern rambut same). Laurent Koscielny mencatatkan gol pertamanya untuk Arsenal. Tapi, sudah menjadi lumrah bagi Arsenal untuk ambik angin sikit lepas score. Dan hasilnya, Bolton menyamakan kedudukan menerusi Elmander. Kelalaian Koscielny untuk melakukan back pass menyebabkan Lee mencilok bola daripada jangkauan Almunia sebelum dilambungkan kepada Elmander. Perghh...cam commentary game la plak...

Kalau anak buah tengah kelam kabut siape yang kena redakan keadaan??!! Sudah semestinya kapten..Dan sedang Arsenal buntu mencari gol, muncul kapten Fabregas untuk mencipta gol yang dicari-cari. Cross cantik kepada Chamakh dan tandukan dari Chamakh melegakan peminat-peminat Arsenal.

Tugas mudah menanti Arsenal sebaik sahaja Gary Cahill dilayangkan kad merah. Commentator bebal yang bagi commentary untuk match ni beria-ia kata tackle tu patut dapat kad kuning je. Come on la..Rabun ke ape?!! Tackle dari belakang, langsung tak dapat bola..nasib je kaki mamat tu kuat. Confirm red card. Tutup cerita. Pengajaran berguna bagi pemain-pemain Bolton yang sememamngnya tak makan saman. Sepatutnya Kevin Davies pun kena bagi kad merah. Aku tak faham..Bola yang memang 100% defender akan clear die nak challenge jugak. Siap heading kepala Koscileny tu cam nak bunuh orang. Come on la..memang la takde salah tapi gunalah otak sikit. Tak ke bodoh tindakan kau tu. Kesimpulannya memang Kevin Davies ni tak patut main bola langsung. Badan memang cam player American Football...ape kata kau gi join team American Football jer...

Gol cantik jaringan Alex Song menutup terus peluang Bolton untuk melakukan sebarang kejutan seperti yang dilakukan oleh Everton pada perlawanan sebelumnya. Gol keempat menceritakan segala-galanya mengenai perlawanan ini. Betapa technical skill dan speed pasukan Arsenal menyukarkan Bolton untuk mencuri walau satu mata pun dari perlawanan ini. Hantaran bersahaja Fabregas dikawal kemas oleh Carlos Vela sebelum membolosi gawang Borgdan yang sewajarnya dipuji kerana berjaya mengecilkan jurang gol sepanjang perlawanan ini.

Arsenal mengungguli segala sudut sepanjang perlawanan...possesion 66% (Bolton 34%), shot on target 10 (Bolton 4), corner 9 (Bolton 6), shot off target 8 (Bolton 1)..BRAVO..3 mata penuh..angpow raya yang cukup bermakna..

Once A Gunner, Always A Gunner.