Tuesday 28 September 2010

Sejarah mungkin berulang....

Dititik 3-2 oleh West Brom lebih memalukan dan memualkan dari kekalahan kepada Hull City. Tapi yang lebih memalukan ialah kelesuan Manuel Almunia yang merupakan pemain senior di gawang Arsenal. Sudah tibakah last chance yang diberikan Wenger kepada keeper gelabah ni? Atau mungkin nak tunggu setahun lagi tanpa piala? Lebih mengejutkan ialah apabila Wenger terus menyokong pilihan penjaga golnya. Buta ke ape? Hanya Wenger sahaja yang tau.

Dua gol yang dianugerahkan oleh Almunia merupakan bukti betapa kedegilan Wenger bakal membawa padah sekali lagi. Tiada peruntukan untuk mendapatkan penjaga gol kelas dunia? Jangan nak kelentong. Kata duit tengah banyak. Keuntungan berlipat ganda. Nak tunggu apa lagi?? Kalau setakat nak selamatkan kareer Almunia takde maknanya. Dah bertahun-tahun kami bersabar, bila lagi die nak improve??!! Bak kata Ian Wright, punca masalahnya ialah kedegilan Arsene Wenger. Almunia plak leka dan tak kisah sangat sebab memang takde pesaing di posisi penjaga gol yang mampu memberikan cabaran kat dia. Biarlah berjuta kali dia buat silap, still kita terpaksa bergantung kat dia. Satu-satunya harapan kita ialah agar Wojciech Szczesny mampu memberikan saingan kepada keeper-keeper mangkuk ni.

Awal pagi esok bakal menyaksikan satu lagi cabaran bagi anak muda Arsenal. Cabaran yang lebih getir menanti di bumi Serbia. Ini merupakan peluang terbaik untuk memulihkan maruah yang tercalar minggu lepas. Tapi ape-ape pun Arsene Wenger patut segera mencari jalan penyelesaian sekiranya dia betul-betul serius untuk menamatkan kemarau piala di Arsenal.

Once A Gunner, Always A Gunner.