Wednesday 24 June 2009

Robin Jang Robin..

Setelah selesai urusan pembelian Vermaelen, kini perhatian Wenger tertumpu pada kontrak pemain sensasi Arsenal, Robin van Persie. Setelah 3 bulan berspekulasi, Arsenal bakal menawarkan kontrak 70,000 seminggu kepada Robin. RVP dikhabarkan amat gembira dengan perkembangan di kem Arsenal dan bersetuju Untuk menandatangani kontrak baru ini. Dalam masa 48jam lagi, pengumuman rasmi bakal dikeluarkan oleh Arsenal.

Dalam masa terdekat juga, the Prof berharap untuk meyakinkan Niklas "Seluarku Terlondeh" Bendtner untuk kekal di Emirates. Wenger yakin pemain kelahiran Denmark ini mampu menjadi antara pemain utama Arsenal untuk musim akan datang. Wenger juga manyatakan keyakinannya terhadap potensi Kieran Gibbs untuk mencabar posisi yang didominasi Gael Clichy di Arsenal. Wenger turut kagum dengan lonjakan paradigma yang ditunjukkan Encik Gibbs di Arsenal sepanjang tempoh kecederaan Clichy musim lepas.

Walaupun ramai yang berpendapat Vermaelen mungkin merupakan satu-satunya pemain baru di kem Arsenal, Wenger memberikan hint terkini kemungkinan dia akan mendapatkan seorang lagi pemain baru. "Plan aku untuk dapatkan dua orang player sebelum pre season dan seorang dah pun aku beli. Yang lagi satu tu aku bagi suspense dulu."kata the Professor apabila ditanya mengenai jumlah pemain yang bakal dikautnya untuk musim depan. Info terakhir dari kem Arsenal menyebut pemain "KEGEMARAN RAMAI", Emannuel Adebayor tidak akan dijual oleh Arsenal dan Arsene Wenger masih menyimpan hasrat untuk mentransform pemain ini menjadi the next Henry. GOOD LUCK, Prof..

Once A Gunner, Always A Gunner.