Tuesday 11 August 2009

25j (Ade) = 15j (Hangeland) + 10j (Chamakh)

Rumus kat atas ni mungkin nampak simple untuk kite. Tapi bagi Wenger ianya merupakan satu rumus yang cukup rumit dan memerlukan berminggu-minggu untuk diselesaikan. Itulah hakikatnya. Kita yang melihat dari luar memang rasa segala-galanya dapat diselesaikan dengan mudah tapi hanya mereka yang terlibat secara langsung je yang tahu apa kesan jangka masa panjangnya. Jadi kita harapkan Professor dapat mencari jalan penyelesaian sesegera yang mungkin sebelum Peristiwa Hull berulang lagi musim depan.

Selepas Hangelaand seorang lagi pemain pertahanan dikaitkan dengan Arsenal. Pemain berusia 20 tahun, Neven Subotic yang kini beraksi untuk kelab Jerman Borrusia Dortmund dikatakan berada dalam radar Arsene Wenger. Masih belum ada sebarang bid rasmi tapi difahamkan Everton juga mengikuti perkembangan pemain Serbia ini. Dengan pemergian Toure tiada lagi pilihan untuk Wenger selain untuk mendapatkan pemain pertahanan baru. Tapi kalau ikutkan ayat die hari tu, pemain pertahanan hanya akan dibeli sekiranya Senderos mengambil langkah untuk berpindah.

Perkembangan kes Chamakh menemui satu lagi turning point!! Selepas Sunderland menyatakan minta mereka terhadap pemain Morocco ini, kini tiba giliran West Ham pula untuk masuk meminang Maroune Chamakh. Chamakh secara terang-terangan telah menyatakan bahawa Arsenal merupakan kelab pilihan pertamanya andai die hendak keluar dari Bordeoux.

Patrick Vieira pula mengambil keputusan untuk terus kekal bersama Inter Milan setelah tiada tawaran rasmi dari Arsenal untuk mendapatkan kembali khidmatnya. Spurs juga terpaksa berputih mata setelah Vieira sama sekali tidak melayan sebarang offer dari mereka. Bravo Patrick!!

Once A Gunner, Always A Gunner..