Monday 10 August 2009

Janggut pun dah tumbuh da....

Tunggu punya tunggu aku dah naik bosan dengan kerenah bos Arsenal, Arsene Wenger yang terlebih cool dengan melengah-lengahkan pembelian pemain baru (kalau ada). Minggu lepas kita didatangi oleh berita gembira konon-kononnya bekas kapten Gunners, Vieira akan dibawa pulang ke Emirates. Tapi segala-galanya jelas sekadar gossip liar. Wenger menidakkan berita tersebut dan mengutarakan keinginannya untuk melihat pemain-pemain "SENIOR"seperti RVP dan Fabregas menjadi leader di changing room musim akan datang.

So, kesimpulannya lupakan pembelian baru sebab aku dah mula rasa yang Wenger kini berada dalam zon selesanya dan merasakan dia dah ada skuad lengkap untuk musim akan datang. Kecederaan Rosicky dan Nasri sememangnya merupakan wake up call untuk Wenger tapi boss Arsenal ni langsung tak kasi layan ngan isu-isu macam ni. Memang pelik tapi kalau dah support Arsenal ni lah lumrah die. Tapi tak semestinya takkan ada player baru langsung sebab aku yakin Wenger takkan begitu selamba untuk mengharungi musim baru dengan skuad yang pincang.

Perlawanan persahabatan terakhir Arsenal berkesudahan dengan kekalahan. Valencia berjaya membenam Arsenal dengan dua bijik gol di babak kedua perlawanan sebaik saja Wenger wat strategi "Jom Main Main". Hampir kesemua pemain-pemain penting dikeluarkan dan ianya membenarkan Valencia mencuri ruang untuk menyumbat 2 gol yang agak menyakitkan hati. Diharap match tu sekadar 1 dalam 1000.

Kelayakan Champions League yang bakal berlangsung hujung bulan ini bakal melagakan 2 pasukan gergasi British, Arsenal dan Celtic. Walaupun rata-rata menyatakan Arsenal mampu menumbangkan Celtic, kita seharusnya lebih berhati-hati kerana Celtic bukanlah pasukan cikai yang boleh ditumpaskan semudah itu. Bos Mancis, Mark Hughes juga mengakui betapa perlawanan ini bakal menyaksikan dua pasukan yang mempunyai stamina peringkat dewa bertembung sesama sendiri. Mark Hughes juga mengakui tugas sukar menanti Celtic yang bakal menghadapi kesukaran menandingi passing game Arsenal. Harap-harap Arsenal bakal melepasi halangan Celtic dan mengesahkan tiket ke peringkat kumpulan Champions League.

Once A Gunner, Always A Gunner..