Sunday 23 August 2009

Warmup dah habis.....Bring on Man Utd!!!

Baru sahaja dua perlawanan berlalu, Arsenal dah mula mengganas dengan menjaringkan 10 gol. Kemenangan semalam diharap dapat menyampaikan mesej yang jelas kepada pengkritik-pengkritik setia the Gunners yang sibuk nak menidakkan peluang Arsenal untuk kekal di kelompok Big 4 musim ni. Mungkin terlalu awal untuk mendabik dada tapi dirasakan pasukan yang ada sekarang ni mampu membawa pulang sekurang-kurangnya satu piala season ni. In Arsenal We Trust!!

ALMUNIA
SAGNA -- VERMAELEN -- GALLAS -- GIBBS
FABREGAS -- DENILSON
ARSHAVIN -- ABOU -- EDUARDO
RVP

Walaupun berkesudahan 4-1, Arsenal sepatutnya menang dengan margin yang lebih besar jika dilihat pada penguasaan bola dan attempt on target. David James sememangnya layak diberikan pujian disebabkan beberapa saves dari keeper England ni yang berjaya menyelamatkan Pompey dari dimalukan dengan jumlah gol yang lebih besar. Gol pertama dan kedua disumbat oleh Varisikki Abou Diaby hasil assist dari Eduardo dan Eboue. Gerakan Eduardo untuk gol pertama berjaya meyakinkan aku yang pemain Croatia ni dah kembali menemui sentuhan berbisanya. Dengan ketiadaan Nasri dan Rosicky kita sememangnya memerlukan seorang pemain kreatif macam Dudu. Walaupun Pompey cuba memberikan saingan dengan menyumbat gol menerusi Kaboul, Arsenal terus mengganas dengan gol ketiga menerusi GALLAS!!! 3 gol dalam 3 perlawanan. Komentator sempat melawak dengan mengatakan jersi no.10 memang sesuai diberikan kat mamat ni. Gol keempat merupakan gol favorite aku. Through pass kapten Robin berjaya disambut Rambo Ramsey yang tenang menyudahkan gerakan untuk gol keempat the Gunners. "Game Over..Mana Man Utd??" tanya Arsene Wenger.huhuhu..


Rating @ 3M : Almunia (6) Sagna (6) Vermaelen (6) Gallas (7) Gibbs (6) Denilson (6) Fabregas (6) Arshavin (6) Diaby (8) Eduardo (7) RVP (7.5)

Once A Gunner, Always A Gunner..