Sunday 16 August 2009

6 Stars Arsenal...!!!


Cemerlang...Gemilang...Terbilang..Itulah rumusan daripada match Arsenal sebentar tadi...Cukup mantap dan meyakinkan. Pada mulanya nampak menggerunkan melihat pada formation yang diatur Arsene Wenger. Tapi ianya jelas berhasil.


Almunia


Sagna--Gallas--Vermaelen--Clichy


Denilson--Fabregas--Song


Bendtner--Arshavin


RVP


Arsenal berjaya membolosi gawang Tim Howard sebanyak 6 kali menerusi Denilson, Vermaelen, Gallas, Fabregas (2X) dan EDUARDO. Walaupun turun tanpa Nasri dan Rosicky, Arsenal langsung tak menunjukkan kepincangan di bahagian midfield. Pujian harus diberikan pada Song. Pemian Cameroon ini sememangnya layak diberi penghargaan dan jika dilihat pada permainannya dalam match ni, die layak berada dalam kesebelasan utama Arsenal. Muka baru, Thomas Vermaelen sememangnya mencuri tumpuan. Bukan saja sebab gol yang dijaringkan, tapi kebolehannya untuk mematahkan gerkaan lawan dan tackle-tackle beraninya merupakan sesuatu yang selama ini ditagih peminat-peminat Arsenal yang dah naik jemu dengan defend lemau. Ketiadaan Toure tidak dirasai dan ketiadaan Adebayor lagi la plak.


Gol dari Eduardo merupakan highlight untuk match ni. Pemain tabah dari Croatia ni layak diberi standing ovation. Cukup komited dan profesional. Aku yakin kalau musim ni dia dapat kekalkan prestasi dan kurang kecederaan, die bakal menjadi antara mesin gol utama the Gunners selain RVP dan Arshavin. Welcome Back Dudu!!

Rating @ 3M : Almunia (8) , Sagna (7), Gallas(8) , Mael(8), Clichy (7), Song(8), Denilson(8), Fabregas(9), Bendtner(7), Arshavin(7), van Persie (8) Sub: Dudu(7), Ramsey(6), Eboue(6)

Once A Gunner, Always A Gunner..