Tuesday 18 August 2009

Ayuh kembali ke dunia sebenar!!!

Keputusan 6-1 tempoh hari sememangnya sesuatu yang sangat menggembirakan. Tapi ini bukannya masa untuk bersuka-suka atau melayang-layang dalam fantasi bagi pemain-pemain muda the Gunners. Misi seterusnya terhidang malam ni menentang kelab Scotland, Celtic yang sekarang ni dibimbing oleh bekas pengurus West Brom, Tony Mowbray.

Turun selaku pendahulu liga Inggeris sememangnya suatu tekanan bagi pemain-pemain the Gunners tapi Mr Wenger yakin spesimen-spesimen eksperimennya mampu mendiamkan sorakan penyokong-penyokong Celtic dan pulang dengan 3 mata penuh dari Glasgow. Walau apa pun harus diingat bahawa Celtic bukanlah kelab picisan dan boleh dibenam semudah Everton. Memiliki pengalaman dan penyokong-penyokong fanatik yang mampu menggerunkan lawan. Itulah yang menceritakan pasukan gergasi Scotland ini.

Selepas kemenangan besar menentang Everton, Arsenal seharusnya mampu meneruskan tempo kemenangan. Kemunculan Thomas Vermaelen minggu lepas menerima pujian melambung dari pelbagai pihak sehinggakan ada yang mengatakan dialah "missing piece" dalam team Arsenal selama ni. Mana taknye, tackle-tackle ganas dan clearance heading mamat ni amat menyakinkan dan menggerunkan. Diharap die dapat memainkan peranan yang sama awal pagi esok demi mengesahkan tiket ke Champions League.

Ok..seperti biase, prediction 3M : Celtic 0 Arsenal 2...

Once A Gunner, Always A Gunner...