Thursday 27 August 2009

Eduardo..tutup telinga!





Arsenal menang 3-1 tapi TheSun dan DailyMail nampaknya lebih berminat dengan penalti yang diberikan pengadil untuk Arsenal. Jika sebelum ni Arsenal pernah menjadi mangsa penalti bodoh oleh pengadil, buat pertama kalinya pengadil memberikan penalti berdasarkan benefit of doubt. Sebelum ni Ronaldo pernah dive, Drogba pernah dive dan juga Babel tapi seringkali dimaafkan dengan segera takpun koman2 kena kutuk dalam satu perenggan je. Tapi sebab kali ni Eduardo yang dituduh dive, akhbar "murahan" TheSun sanggup allocate satu kolum khas untuk mengutuk pemain antarabangsa Croatia ni. Itulah nasib kalau jadi player Arsenal wahai Dudu. Buat bodoh jer...You ROCKS!!!


Gol pertama aku kategorikan sebagai benefit of doubt. Kalau tengok dari angle ref memang penalti sebab nampak sangat si "LEMBU" Boruc datang menyergah Eduardo macam nak patahkan kaki die sekali lagi. Perlukah die terus berdiri tegak untuk menerima terjahan Boruc yang semestinya akan patahkan balik kaki die atau kene lompat untuk elakkan terjahan tu? Bagi aku Eduardo bukan dive untuk penalti die sekadar lompat untuk elakkan terjahan. Lutut Boruc memang kena kat kaki Eduardo. "Contact dengan pemain lawan dalam kotak penalti selepas bola berada di luar jangkauan"-keputusan?? simple, PENALTI. Referee ambil keputusan yang tepat tapi memang agak kejam. Tapi who cares?? Kami pun pernah jadi mangsa kekejaman camnie. Lagipun bukan gol tu je yang menidakkan peluang Celtic. Dieorang memang totally outclassed.The best team won!!


Gol kedua disumbangkan oleh pemain "kesayangan" peminat, Emmanuel Eboue. SIMPLE AND SMART GOAL. Gerakan awal yang disudahkan dengan selamba oleh Eboue ni menutup terus peluang Celtic. Walaupun dengan ketiadaan RVP dan Arshavin, Arsenal tetap mempamerkan permainan mantap dan bergaya. Gol ketiga merupakan "amaran" bagi Alex Ferguson yang terkebil-kebil menonton perlawanan awal pagi tadi. Gerakan menarik yang disudahkan dengan kelas tersendiri oleh Arshavin bagi meletakkan Arsenal 5-0 secara aggregate sebelum Arsenal menghadiahkan satu gol kepada Celtic menerusi Masimmo Donatti. Kesimpulannya....5 Star Arsenal...BRAVO

Once A Gunner, Always A Gunner..