Wednesday 19 August 2009

Opss...Sorry tak sengaje...

Ayat kat atas ni lah yang mungkin dikatakan oleh Gallas dan Clichy selepas tamatnya perlawanan Celtic vs Arsenal semalam. Arsenal menang 2-0 seperti yang aku predict dan memacakkan sebelah kaki di pusingan akhir CL. Return leg di Emirates pastinya seperti mendaki Everest bagi pemain-pemain Celtic.


Gol pertama hasil jaringan William Gallas sememangnya highlight sepanjang match ni. Entah dari mana bekas kapten ni muncul untuk deflect freekick Cesc Fabregas bagi gol pertama Arsenal. Memang agak pelik tapi berbaloi la kalau tengok cara Arsenal dominate match awal pagi tadi ni. Separuh masa kedua memang milik Arsenal. Celtic dilihat seolah-olah hilang idea dan agak gopoh. Kesungguhan pemain-pemain Arsenal layak diberi pujian terutamanya Vermaelen, Gallas, Clichy, Fabregas dan Song. Song sekali lagi membuktikan betapa slot DM kini adalah miliknya. Cukup commanding dan komited sepanjang perlawanan tapi sekali-sekala ada gak terlepas bola. Gol kedua takde ape sangat nak diceritakan. Dah name pun own goal. Tapi gerakan Clichy sebelum gol tu memang smart dan meyakinkan. Mungkin satu amaran bagi Kieran Gibbs untuk menggandakan usahanya untuk merampas posisi pemain "senior" Arsenal ni.


Jadi, impian untuk beraksi di Champions League kini semakin hampir dan diharap takde sebarang kesilapan yang bakal dilakukan oleh pemain-pemain Arsenal masa return leg nanti. Walau ape pun, hujung minggu ni cabaran Portsemut menanti anak muda the Gunners. Ayuh teruskan rentak kemenangan!!

Once A Gunner, Always A Gunner..