Sunday 2 August 2009

The Russian Show....

WOW!!!!! Setelah sekian lama menanti akhirnya Arsenal kembali ke prestasi terbaik malam semalam. Walaupun bolos satu gol, secara keseluruhannya memang Arsenal yang layak pulang dengan 4 mata(format Emirates Cup). Dua gol dari Andrey Arshavin memaksa Atlethico Madrid untuk pulang ke Sepanyol dengan tangan kosong.


Banyak betul perkara-perkara positif yang dapat dilihat dalam game semalam. Yang paling penting ialah aksi mantap Jack Wilshere dan kekebalan Johann Djourou. Jack memang sudah semakin hampir dengan skuad utama Arsenal dan aku jangkakan musim depan dia bakal menyelinap masuk ke skuad utama. Cukup selamba dan bijak mengatur gerakan. Gandingan Wilshere dan Fabregas mungkin dapat menandingi kehebatan pasangan Xavi dan Iniesta. Jack beraksi cemerlang di bahagian kiri dan pastinya mengundang rasa cemas bagi Theo Walcott. Kalau dibandingkan Jack dan Walcott aku rasa decision making Jack lebih bagus dari Walcott. Tapi bab speed memang Walcott yang terbaik. Kemunculan semula Tomas Rosicky merupakan satu lagi berita baik dalam match semalam. Beraksi dengan cemerlang sebelum dikeluarkan pada separuh masa kedua. Mungkin untuk memberikan masa untuknya mengembalikan fitness yang selama ni tercicir kat Rumah Sakit Emirates.

Berbaki satu perlawanan menentang Rangers, Arsenal kini merupakan favorite untuk menjulang Emirates Cup. Persembahan malam tadi merupakan sesuatu yang pasti dinanti-nantikan oleh semua peminat Arsenal dan diharap ianya akan berterusan sepanjang musim depan.

Once A Gunner, Always A Gunner..