Tuesday 19 May 2009

Andainya Aku Pergi Dulu...

Andainya engkau pergi dulu sebelumku
Mestikah aku hidup melara
Andainya engkau tiada lagi di sisiku
Mestikah aku kecewa

Mungkin senikata lagu Alleycats ni bakal menghiasi majlis perpisahan Wenger. Mungkin itulah harapan yang menggunung media Britain yang cukup gerun dengan pengurus warga Perancis ni. Mereka mahu membantu Alex Ferguson untuk mempertahankan kejuaraan untuk musim depan. Arsenal sememangnya bakal menjadi pesaing terhebat Man U musim depan andai Arsene Wenger terus mengemudi barisan muda yang ada sekarang.

3-4 bulan yang lepas, media bapuk Britain pernah cuba mengapi-apikan Liverpool dengan laporan-laporan dungu yang mengatakan Benitez sudah tidak tahan dengan Liverpool dan akan blah. Namun mereka GAGAL. Benitez sambung kontrak dan Alex Ferguson tak senang duduk. Kini, mereka tahu betapa Arsenal bakal menggugat kedudukan Man U musim depan. Jadi, jalan terbaik ialah untuk memaksa Wenger keluar dari kota London. "BODOH DAN KURANG MATANG". Itulah yang menggambarkan pihak media yang jelas berat sebelah ni.

18 Mei 2009...“But we had seven players today of under 22 years-old on the pitch. So why should we not hope to be even better next year?” Ini merupakan kata-kata positif dari Arsene Wenger yang konon-kononnya akan ke Santiago Bernebeau musim depan. Kalau ikutkan kenyataan dia kat atas ni, aku yakin 100% pengurus terbaik Arsenal ni akan kekal musim depan. Memang dia ada kata peluang untuk kerja dengan bakal presiden baru Real cukup bagus dan akan diterima oleh mana-mana pengurus. Tapi, itu hanyalah ayat compliment. Bila ada orang datang approach secara official, jalan terbaik untuk kata TAK NAK ialah dengan bagi ayat bunga-bunga macam ni.

Memang semua peminat dah sedia maklum yang Wenger kena maki hamun dengan shareholders dalam meeting baru-baru ni. Tapi Wenger bukanlah pengurus yang akan merajuk dan lari membawa diri. Aku yakin dia akan buktikan shareholders bebal tu salah musim depan. Andai Arsene Wenger letak jawatan, aku yakin Arsenal akan menemani team-team macam Spurs, Wigan, West Ham dan Fulham di luar kelompok top 4. Mimpi ngeri yang pastinya tak akan menjadi kenyataan. Tapi usah tertipu dengan mainan media Britain yang kurang matang tu. Keep the Faith. In Arsene We Trust!!

EVRA!! Si babun yang berlagak bagus. Kalau dilihat kebelakangan ni pemain average yang sekadar bernasib baik sebab main kat Man U ni banyak bunyi. Bermacam-macam kenyataan yang bodoh dilemparkan terhadap Arsenal terutama pemain-pemain. Konon-kononnya pemain-pemain Arsenal cemburu sebab dia akan main final CL. Kenyataan yang tak bertamadun. Evra Who?? Ape yang bagus sangat dengan kau tu??!! Ko bukannye Messi, ko bukannya Kaka. Buat ape player Arsenal nak cemburu dengan pemain average macam dia. Kalau ade award pemain paling tak matang musim ni aku rase Evra layak menang. Memang die tak menyerlah langsung musim ni jadi dia cuba cari publisiti murahan dengan buat kenyataan-kenyataan bebal kat media. Jangan pedulikan anjing yang menyalak tepi jalan!!

Bercerita pasal berita-berita positif, Adebayor dilihat makin menghampiri pintu keluar Emirates. Mungkin ada bagusnya pemain Togo ni dijual hujung musim. Mungkin layak dipuji untuk gol terbaik Arsenal (vs Villareal) musim ni tapi bukan itu je yang diperlukan dari seorang penyerang.Kami mahukan GOL...GOL..dan GOL!! Jika dibandingkan dengan musim lepas, prestasi Adebayor langsung tidak menunjukkan peningkatan sebaliknya terus merundum. Diharapkan Wenger mampu mendapatkan penyerang baru yang lebih profilik musim depan.

Once A Gunner, Always A Gunner.