Sunday 24 May 2009

Arsenal vs Stoke

Perlawanan terakhir musim ni pastinya bakal disaksikan oleh setiap peminat bola sepak seluruh dunia. Namun seperti yang kita semua sedia maklum tumpuan kini bukan lagi kat pasukan-pasukan yang berada di puncak liga tetapi pasukan-pasukan yang berada kat slot terbawah liga. Dengan West Brom yang awal-awal dah tempah tiket ke Championship, kini masih berbaki dua lagi pasukan yang bakal menemani West Brom. Ramai yang menjangkakan Hull City dan Middlesbrough yang bakal menjadi mangsa seterusnya. Walaupun Newcastle dan Sunderland turut berpeluang untuk disingkirkan, magik Alan Shearer dan Ricky Sbragia dijangkakan mampu menyelamatkan kedua-dua pasukan ni.

Untuk perlawanan Arsenal v Stoke City, Astro pastinya takkan tayang live match tu. Tapi bagi mereka-mereka yang berminat untuk layang streaming bolehlah gi kat http://iraqgoals.net/game411.html

Hajat Vito Mannone untuk beraksi malam ni bakal ditangguhkan dengan Lukas Fabianski yang dikhabarkan dah pulih dan bakal beraksi malam ni. Adebayor injured!!! Mungkin Wenger tak nak risikokan mamat ni sebab kalau injured malam ni harga turun nanti. Sia-sia je. Bendtner dan van Persie dijangka akan diberi kepercayaan untuk menembusi kubu Stoke. Jangan terkejut plak kalau Wenger gamble letak Vela dan Bendtner. Kat bawah ni prediction line up untuk malam ni. Aku predict Arsenal menang 3-0.


Berita transfer plak. Arsenal dikatakan akan mendapatkan khidmat pemain pertahanan Belgium dan Ajax Armsterdam, Thomas Vermaelen (23 tahun). Pemain ni dikatakan cukup kebal dalam mengawal benteng pertahanan dan berupaya menjaringkan gol melalui tandukan. Sample gol dia ada kat bawah ni. Sah atau belum sah sama ada pemain ni akan ke Arsenal masih belum dapat dipastikan. Sekadar rumours semata-mata.

Once A Gunner, Always A Gunner..