Wednesday 20 May 2009

Siapa yang tertipu angkat tangan cepat!!!

Akhirnya saga Wenger berakhir!! Ramai yang menjangkakan pengurus Arsenal ni bakal menaiki pesawat Air Spain ke Madrid tertipu apabila Wenger menidakkan berita perpindahannya itu. "Lu Kena Beb!!" jerit Wenger kat puluhan pihak media yang berkumpul depan training ground Arsenal kat Hertfordshire.

Segak bergaya dengan sut serba hitam, Wenger dilihat melangkah keluar dari pintu utama training centre dengan senyum lebar yang menandakan dia sudah bersedia untuk menyelesaikan eksperimen yang dimulakannya. Ivan Gazidis merupakan individu penting di sebalik keputusan yang menggembirakan ni. Ayat-ayat power yang dikeluarkannya selama 3 jam berjaya meyakinkan Wenger untuk terus kekal di utara London untuk tempoh yang lebih lama lagi. Perbincangan dua hala antara "Stone Cold" Gazidis - "Mr Bean" Wenger dikatakan lebih tertumpu kepada perancangan untuk musim depan dan bukannya perbincangan untuk memujuk Wenger untuk terus kekal bersama kelab. Ini bermakna Wenger memang tak pernah consider untuk meninggalkan Arsenal.

Dalam satu lagi perkembangan, pengurusan Arsenal dikatakan sudah meluluskan 13 juta untuk tujuan pembelian pemain-pemain(cukup ke??) baru. Wenger pasti menepuk dahi sekuat mungkin bila terdengar jumlah ni. 13 juta hanya mampu membeli seorang pemain pertahanan yang berkualiti. Itupun kalau takde kelab tamak macam Bolton yang mintak 20 juta untuk Gary Cahill. Jadi, secara rasminya peminat-peminat Arsenal boleh melupakan impian untuk melihat Alonso atau David Villa beraksi di Emirates musim depan. 13 juta hanya cukup untuk beli kepala lutut David Villa!!

Milan vs Milan...Ini bukan fixture untuk hujung minggu ni sebaliknya pertembungan untuk hujung musim. Inter Milan dan AC Milan bakal bertembung sesama sendiri untuk mendapatkan pemain terbaik Afrika tahun lepas yang juga pemain terhampeh Arsenal musim ni, Emmanuel "Beyonce" Adebayor. Inter Milan dilaporkan sedia untuk membayar 24 juta untuk mendapatkan khidmat Adebayor di San Siro musim depan. Satu berita yang pastinya mengundang minat pengurusan Arsenal yang memang perlukan dana untuk membeli pemain-pemain baru. Secara peribadi, aku rasa Adebayor akan lebih meletup kat liga Itali. Gaya slow motion dan kawalan bola yang bersepah memang attribute penting bagi seorang penyerang di liga Itali. Adebayor seringkali gagal untuk mengikut tempo pantas permainan Arsenal dan masih tak faham-faham apakah yang dimaksudkan dengan "OFFSIDE". Bukannya menyampah atau ada ape-ape masalah peribadi dengan mamat dari Togo ni tapi aku rasa dia memang tak sesuai untuk kekal di Liga Inggeris. Selamat maju jaya diucapkan untuk Ade di kota Milan nanti.

Wenger terus kekal, chemistry antara Gazidis dan Wenger semakin menjadi, peruntukan untuk beli pemain-pemain baru dah diluluskan, Adebayor kemungkinan besar akan berpindah. Segala-galanya kelihatan positif di kem Arsenal. Cuma perlu menghitung hari untuk musim baru. Tapi sebelum tu masih ada misi yang belum selesai. Stoke Ayam hujung minggu ni harus dibaham sekejam yang mungkin.

Once A Gunner, Always A Gunner.