Friday 8 May 2009

Hari yang penuh drama

8 Mei 2009 menyaksikan dua berita yang mengundang rasa gumbira dan sedih peminat-peminat Arsenal. Ok, kita mulakan dengan berita baik. Theo James Walcott, 20 akhirnya menamatkan teka-teki masa depannya dengan Arsenal apabila menandatangani kontrak jangka panjang bersama Arsenal. Tempoh kontrak masih belum dikeluarkan secara rasmi oleh Arsenal.com. Tapi, ada info-info tak sahih dari utara London yang menyatakan bekas pemain Southampton yang dibeli Arsenal pada Januari 2006 ni bakal menerima £60,000 seminggu. Namun kalau dah namanye pun tak sahih tak payah percaya dulu. Tapi yang penting TW14 akan terus kekal bersama Arsenal. Dalam temuramah lepas menandatangani kontrak baru, TW14 melahirkan keyakinan yang tinggi bak Everest betapa dia yakin Arsenal bakal memenangi sesuatu musim depan.

"Masa aku tengok team ni aku rase pelik kenape kite tak menang ape-ape lagi.
Tapi segala-galanya bakal berubah musim depan" - Walcott


"Aku bukan cakap kosong.Aku betul-betul yakin sebab kat sini kita ade pengurus terbaik dunia dan aku cukup yakin dengan segala yang die buat. Kat team ni jugak kite ade Arshavin yang bagi aku cukup hebat dalam menyesuaikan diri ngan liga Inggeris." - Walcott

gol pertama Walcott untuk Arsenal...lawan sape ni ek??


Dalam temuramah ni dua nama diulang berkali-kali oleh Walcott yang membuktikan kepentingan nama-nama tersebut untuk terus kekal di Arsenal. Dua orang tu tak lain dan tak bukan Andrei Arshavin (the Russian Assassin) dan Robin van Persie (Robin the Man). Diharapkan Persie akan mengikut jejak langkah Walcott untuk terus kekal bersama Arsenal. Buat Walcott, terima kasih dan selamat maju jaya.

Ok, tutup cerita gembira bukak cerita sedih plak. Krisis pertahanan Arsenal bakal berterusan sekurang-kurangnye sampai penghujung musim ni. Gael Clichy yang dikatakan mungkin akan kembali beraksi hujung minggu ni diketepikan terus sehingga ke penghujung musim demi untuk mengelakkan sebarang risiko kecederaan jangka masa panjang.


Ini bermaksud Kieran Gibbs masih berpeluang untuk menunjukkan ketahanan mental die atau mungkin peluang untuk Silvestre membuktikan sesuatu kepada peminat-peminat Arsenal yang nyata kecewa dengan sumbangan die sejak berpindah dari team yang ditaja syarikat insurans bankrup tu. Eboue yang menggantikan Gibbs mase CL hari tu pun ada peluang untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan oleh Clichy ni. Segala-galanya hanya akan diketahui hujung minggu ni. Ape pun, diharap Clichy dapat kembali dengan penuh semangat musim depan.

No comments:

Post a Comment