Thursday 21 May 2009

Pakai gi pejabat pun boleh....

Midnite Blue !! Itulah warna jersi away baru Arsenal untuk musim. Jersi baru ni cukup simple atau terlebih simple tapi dipenuhi dengan seni-seni halus. Lining biru muda kat tepi dan kolar jersi nampak smart. Walau ape pun jersi baru ni pastinya mengundang rasa gumbira mereka-mereka yang selama ni dihalau keluar pak guard kat universiti, kolej, pejabat atau perpustakaan sebab pakai T-Shirt tak berkolar.

Walaupun ada ura-ura mengatakan jersi away baru Arsenal warna hijau, ianya jelas satu lagi episod Wakenabeb!!. Mungkin biru bakal membawa tuah yang berlainan musim depan. Jersi home dikhabarkan akan kekal dan jersi penjaga gol masih belum dikeluarkan. Nike memilih untuk design yang simple dan profesional.Jersi baru ni mungkin kurang sesuai untuk digunakan untuk upacara tari-menari oleh adebayor and geng. Mungkin nampak pelik. Tapi aku memang suka dengan jersi baru ni.

Perlawanan hujung minggu ni bakal menyaksikan 1,000 peminat Arsenal berarak untuk menunjukkan sokongan tak berbelah bagi mereka terhadap Arsene Wenger. Seperti yang kita semua sedia maklum, Wenger menolak dakwaan yang dia akan keluar dari the Gunners hujung musim ni. Diharap luka di hati the Professor yang dikecam hebat shareholders akan terubat sikit dengan sokongan peminat-peminat setia ni.

Untuk undian minggu lepas, sebanyak 47% pengundi memilih David Villa sebagai pemain yang sepatutnya berada di Arsenal musim depan. Adakah 13 juta sudah cukup untuk mendapatkan khidmat penyerang berbisa tu? Atau adakah Arsene perlu jual Ade untuk dapatkan dana tambahan untuk menampung kos pembelian Villa nanti? Lu pikir la sendiri...16% pengundi berpendapat Xabi Alonso dan Yaya Toure merupakan pemain yang dicari Arsenal musim depan. 7% mengundi untuk Brede Hangelaand. Peliknya, ada 4% yang berpendapat Arsenal tidak perlu mendapatkan khidmat mana-mana pemain baru sebab skuad sekarang dah cukup bagus.

Dalam satu kenyataan rasmi, Arsenal mengumumkan penyerang Arsenal dan Croatia, Eduardo da Silva bakal menjalani pembedahan kecil di bahagian ankle. Dia akan menjalani rehabilation sepanjang Jun dan dijangka kembali beraksi dalam perlawanan pre-season. Semoga cepat sembuh Dudu. Namun masih belum ada sebarang perkembangan dari kem Rosicky yang dikatakan sudah sedia untuk beraksi musim depan. Mungkinkah kita akan dapat lihat aksi the Little Mozart masa pre-season nanti? Harap2 jawapannya ialah YA.

Joseph Yobo yang dikatakan tak berminat untuk sambung kontrak dengan Everton terus dikaitkan dengan Arsenal disebabkan sebelum ni Wenger secara terbuka pernah menyatakan minatnya terhadap pemain Nigeria berusia 28 tahun ni. Ada pengalaman tapi masih kurang umphh yang diperlukan di bahagian pertahanan Arsenal. Mari kita sama-sama tunggu sebarang pengumuman rasmi dari Wenger.

Kat bawah ni 50 gol terbaik Arsenal sepanjang zaman. Kalau nak undi register kat http://www.arsenal.com/registration. Pastu baru boleh mengundi.






Once A Gunner, Always A Gunner.