Saturday 9 May 2009

Misi Balas Dendam

ARSENAL VS CHELSEA (Emirates Stadium - ASTRO ESPN (812), 10:55PM)...Tiada cara yang lebih baik untuk melupakan kekecewaan terkeluar dari saingan Champion League bagi kedue2 team ni. Tp Arsenal semestinya memiliki kelebihan bermain di tempat sendiri dan berpeluang menikmati rehat yang lagi panjang dari Chelsea. Drogba dan antik "The F**king Disgrace" merupakan berita terkini hiburan sensasi di seluruh pelosok dunia. Kalau Drogba direhatkan dari bermain dlm game ni semestinya Wenger akan menarik nafas lega. Bercerita pasal Arsenal plak, Arshavin dikatakan tak turun latihan 2 hari (Khamis & Jumaat) sbb selesema. Tp Wenger masih menaruh harapan untuk pemain Russia tu untuk beraksi malam esok. Menang atau kalah Arsenal tetap akan kekal di tangga ke-4. Tapi game ni lebih kepada misi balas dendam kat Chelsea yang menumbangkan kita kat peringkat separuh akhir FA Cup.

Wenger pada mase yang sama menekankan yang die masih akan mengekalkan konsep "jimat belanja hidup bahagia" dia musim depan. "Apesal wa nak panik. Kita punye performance tak jauh dr MU pun. Kite team muda tp rata2 pemain muda team ni main International.Jangan harap wa nak jual dieorg". SYABAS!! Kenyataan yang cukup optimistik.Pemain2 yang dimaksudkan Wenger tu ialah Walcott,Diaby,Nasri,Fabianski dan etc. Tapi di sebalik ayat kerek tu Wenger tetap berjanji yang die akan bawak masuk muka-muka baru yang berpengalaman musim depan(maksimum 2 orang).Jangan terkejut kalau die wat lawak muka2 baru tu Rosicky,Gallas and Eduardo plak season depan.

Ditanya adakah dia akan bawak masuk pemain-pemain muda lagi musim depan,"Aku rase tak payah lagi la kot..Dah ramai beb kat sini.Lu pikir la sendiri", kata Wenger.Memang ade logik kenyataan prof tu. Cukup la babies yang kita ade. Lepas ni kite kena beli men pulak sbb Evra kate kite takde men walau sorang pun.

Bendtner, raja Seluar Dalam yang sedang diintai oleh boss seluar dalam Armani untuk menggantikan Beckham tahun depan plak diarahkan untuk bayar saman kat Arsenal disebabkan tindakan gi kelab malam pada masa yang tak sepatutnya. Wenger kate die hangin dan terbakar dengan sikap mamat ni tapi menegaskan ade konspirasi di sebalik peristiwa "seluar dalamku terlondeh lagi" tu. Menurut Wenger, Bendi tak mabuk pun(abes tu gi pub ko wat ape?baca ensiklopedia ke Wenger oi). Konon2nya mase Bendtner dah abis wat rujukan kat kelab malam tu die keluar dengan berpakaian lengkap dengan sorang eskort. Tapi tetiba ade tangan2 gatal(dikhuatiri gay) yang tetiba melondehkan seluar Bendtner. Cerita ni membuktikan betapa lemahnya kemahiran mencipta babak drama Wenger. Dah terang lagi lu mau suluh ka Wenger??!!

Apepun, fokus tetap kat match malam esok. Diharapkan anak muda the Gunners mampu menumbangkan pemain-pemain Chelsea yang dah sampai usia bersara dan yang menanti untuk VRS hujung musim ni. Aku predict Arsenal menang 2-1.

Once A Gunner, Always A Gunner.

No comments:

Post a Comment