Saturday 16 May 2009

Syaitan Merah vs Meriam Merah

Peluang untuk menjulang ape2 trofi untuk musim ni dah lama terkubur. Tempat ketiga yang dikatakan mampu dicapai juga terpaksa dilupakan. Tapi masih ada sesuatu yang masih kita boleh capai untuk menamatkan musim yang mengecewakan ni dengan sedikit harapan. Kemenangan liga back-to-back menentang Syaitan Merah. Bukan sesuatu yang mustahil tapi perlukan fokus penuh dari pemain-pemain malam ni. Di Emirates kita berjaya menumbangkan MU 2-1 dengan kedua-dua gol dijaringkan Samir Nasri.

TAK JAUH!! Itulah kata Wenger apabila ditanya sama ade Arsenal kini ketinggalan jauh dari MU,Liverpool dan Chelski. Die mengukuhkan hujah dengan membandingkan jumlah gol Arsenal dan MU. Tapi di sebalik tu, Wenger turut mengakui kelemahan di bahagian pertahanan Arsenal yang cukup mengecewakan dengan 36 gol bolos dalam 36 perlawanan. Kata-kata Wenger kebelakangan ini meyakinkan aku yang die akan beli player2 baru. Die cukup kecewa dengan prestasi pertahanan yang dikatakannya kurang seimbang. Pasangan "aku sayang kamu" Gallas-Toure baru saje sedang membina persefahaman. Tapi segala-galanya berakhir dengan tragedi apabila Gallas cedera dalam match CL. Mungkin dengan Gallas di bahagian pertahanan kita mampu mengelakkan kekalahan memalukan di tangan MU dan Chelsea. Mungkin ya mungkin tidak. Tapi harapan tetap menggunung bahawa Arsene Wenger akan memancing pemain-pemain baru musim depan bagi mengukuhkan team yang sedia ada.

Pemain-pemain Man U pasti turun dengan penuh keyakinan malam ni untuk menumbangkan the Gunners. Tapi masih ade peluang untuk Wenger mengeratkan hubungan dengan Rafa Benitez. Sebarang kejutan malam ni pasti akan memberi harapan pada Benitez and Co. Ramai yang berpendapat Liverpool yang sebenar-benarnya layak memenangi liga. Hanya 2 kali kalah dalam saingan liga tapi malangnya senasib dengan Arsenal dalam rekod seri. Man U juga gagal mengalahkan Liverpool dalam kedua-dua perlawanan liga musim ni. Agak memalukan bagi pasukan yang bakal bergelar juara.

"Buat ape aku nak gi Barca. Kalau pegi pun setakat nak teman Hleb duduk kat sub bench baik tak payah" itulah ayat pedas dari Arshavin apabila ditanya adakah dia berhajat untuk ke Barca musim depan. "Dieorang dah ade Henry, Eto'o, Messi..cukup la tu. Takkan aku gi sana nak ganti Henry. Mustahil. Henry tu bagi aku jauh lebih hebar dari aku." kata Arshavin dengan nada yang cukup merendah diri. Tapi mamat ni gak tak terlepas dari menyindir Pemain Terbaik Dunia, Ronaldiver. "Bagi aku Messi yang terbaik. Memang die yang patut menang. Kalau bagi aku peluang memang aku vote Messi." sambung Arshavin lagi bagi menghangatkan perlawanan malam ni.

"Aku stay season depan sebab kita akan menang trofi season depan." laung kapten Fabregas apabila masa depannya di Arsenal dipersoal. Bagus...bagus dan bagus. Memang itu yang kami harapkan. Fab juga berharap untuk menghalang parti awal pemain-pemain Man U malam ni. Tapi, kami tak nak setakat kata-kata kosong, kami mahukan prestasi atas padang, Mr Captain.

Ok, beralih pada match malam ni. Arshavin bakal kembali ke skuad utama. Masih belum ade sebarang tanda-tanda Adebayor akan hilang tempat dalam first 11. Alang-alang nak menang biarlah turunkan 2 striker. Maybe Nasri akan direhatkan bagi memberi peluang untuk DIaby sebab kita perlukan player yang tinggi di bahagian midfield sebab 3 player yang lain tu mmg cukup TINGGI (Walcott,Fab & Arshavin). Positif dan sentiasa positif. Aku jangka Arsenal menang 2-1 lagi kali ni. Buat sesiape yang takde Astro, boleh layan streaming kat http://www.iraqgoals.net/ch3.html


Once A Gunner, Always A Gunner