Thursday 14 May 2009

Apabila Robin Hood Bersuara...

"Katakan tidak!!"...Inilah pesan Robin the Man kepada rakan-rakan sepasukan andai ada yang berhajat untuk lompat kelab atau cuba menjadi Jebat era baru. Bravo Robin! Mungkin ini merupakan tonik terbaik bagi Arsenal terutamanya peminat yang masih berteka-teki mengenai masa depan penyerang sensasi ni. Barca dan Juve pernah menyatakan minat mereka terhadap penyerang Belanda ni. Tapi, kenyataan terkini dari tuan punya diri membayangkan lanjutan kontrak sudah hampir pasti.

"Tengok mane bahagian yang kita boleh improve bukan tengok kelab mane yang boleh bayar lebih untuk kite." pesan kapten Fabregas dalam satu temubual dengan Arsenal.com. Pesanan ini semestinya ditujukan khas untuk pemain mata duitan Togo, Emmanuel Adebayorlebih. Kata-kata dari dua pemain penting ini membuktikan betapa mereka amat positif dengan kemampuan Arsenal untuk menjulang sebarang trofi musim depan.

"Duit tu segala-galanya untuk aku. Aku datang Arsenal pun sebab duit."kata Adebayor dalam satu temubual sensasi di Lome, Togo baru-baru ni. Mengejutkan dan amat tidak profesional. Pemain tinggi lampai Togo ini akhirnya menunjukkan muka sebenar dia. Mungkin Adebayor cuba bersikap jujur tapi ianya amat menyakitkan hati peminat-peminat yang inginkan pemain-pemain menunjukkan kesetiaan dan komitmen terhadap pasukan. Andai duit yang diinginkan Bayor, maka sudah tiba masa untuknya lari ke Man City atau AC Milan. Selamat Maju Jaya, Adebayor.

"Wenger bukan degil. Dia bukannya jenis yang akan kutuk pemain sendiri kat media (ala Harry Redknapp) tapi dia lebih suka protect player dari apa2 jenis tekanan." Itu merupakan kenyataan Gazidis yang dilihat cuba memulihkan keadaan huru-hara yang ditimbulkan media British yang nyata ingin menjatuhkan Arsenal. Bagi aku, Gazidis ni cukup bagus dan bijak bermain kata-kata walaupun kepalanya yang botak kurang diminati Wenger.

Untuk keputusan undian minggu ni, 62% pengundi berpendapat Adebayorlebih harus keluar dari Arsenal musim depan. Abou Diaby mendapat undian kedua tertinggi (23%), Denilson 6%, Silvestre 4% dan Wenger 2%(MUSTAHIL). Namun tahniah bagi mereka-mereka yang masih yakin dengan anak emas Wenger, Emmanuel Eboue yang langsung tidak diundi untuk calon yang bakal keluar Arsenal musim depan.


Andai situasi sekarang berterusan, Arsenal dijangka akan terus menyaingi kelab-kelab top 3 musim depan. Cuma yang penting sekarang ialah Wenger harus mencantas duri-duri beracun yang masih wujud kat Arsenal. "Persekitaran yang positif mampu menjana semangat setiakawan dan berpasukan yang cemerlang," kata Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah pagi tadi. Diharap revolusi yang dijanjikan akan berlaku musim hadapan.



Once A Gunner, Always A Gunner

No comments:

Post a Comment