Friday 15 May 2009

Hi...I m Sicky, Tomas Rosicky! Kalau anda inginkan saya musim depan AFUNDI Rosicky dan hantarkan ke 89898

Akhirnya, pemain sensasi no.7 Arsenal kembali menjalani latihan bersama skuad utama. Menurut sumber-sumber yang boleh dipercayai Rosicky berjaya menamatkan latihan penuh tanpa sebarang kecederaan. Arsene Wenger menolak sebarang kemungkinan Tomas akan diturunkan dalam dua perlawanan terakhir musim ini. Selepas 16 bulan tidak beraksi, ianya adalah mustahil bagi pemain ini kembali ke prestasi terbaik dalam tempoh terdekat. Tapi, untuk musim depan midfield Arsenal bakal diberi suntikan baru oleh pemain macho dari Republik Czech ni. Tajam dan bijak mencari ruang untuk menjaringkan gol merupakan kelebihan Rosicky dan mungkin ramai antara kita yang rindukan rembatan-rembatan kencang mamat ni.

"Summer ni aku takkan gi bercuti cam player-player yang lain. Aku nak train sorang2 sampai Wenger kata aku dah boleh main first eleven musim depan."kata pemain yang diberi gelaran "Little Mozart" ni dengan penuh semangat membara. Sememangnya sentuhan ajaib dan pengalaman bekas pemain Borrusia Dortmund ni amat penting dalam revolusi Arsenal musim depan. Diharap semangat pemain berusia 28 tahun ni menjadi inspirasi kepada pemain-pemain yang lain.

Damian Emiliano Martinez. Nama ini MUNGKIN akan menjadi sebutan peminat-peminat the Gunners pada masa akan datang. Penjaga gol U-17 Argentina ini dikatakan sedang menjalani trial selama seminggu bersama Arsenal. "Aku pasti dia takkan stay sekejap je kat London." kata jurulatih Damian Emiliano Martinez dalam satu sidang akhbar di Argentina. "Aku ingatkan Arsenal yang kat Argentina yang panggil aku. Tu yang aku tak layan mula2 tu. Last2 baru tau ni Arsenal yang kat London. Terkejut beruk gak la aku." kata penjaga gol yang dikhabarkan bernilai 1.4 million ni.

"Maksimum dua!!" kata Wenger. Dia bukan bercerita pasal kuota isteri yang die nak kawin tapi sebaliknya pasal muka-muka baru yang bakal dibeli untuk musim depan. Logiknya sangat mudah dan praktikal. Kalau beli ramai player baru ianya sekadar mengganggu konsistensi dan persefahaman di kalangan player2 yang sedia ada. Mungkin kemasukkan seorang atau dua orang pemain lebih praktikal. Tapi priority mestilah pertahanan ye Encik Wenger!! "Aku takkan huru-harakan pasukan yang sedia ada". Itulah janji Arsene Wenger untuk musim depan. Ini bermakna kemungkinan besar pemain-pemain seperti Denilson,Diaby dan Silvestre akan terus kekal musim depan. Aku tak kisah selagi dieorang cuba sedaya upaya untuk improve. Bukan sekadar nak bagi statement yang penuh dengan janji-janji manis setiap minggu kat Arsenal.com je.

"Simpan champagne ko dalam peti sejuk dulu, Fergie. Aku takkan bagi ko menang free esok!" laung Mr Wenger kat Si Hidung Merah Ferguson. Walaupun dengan ketiadaan Almunia,Clichy,Gallas dan Eduardo, Wenger tetap bersikap optimis dengan kemampuan anak buahnya untuk menumbangkan Syaitan Merah, esok. Kembalinya Arshavin ke skuad utama esok bakal memberikan sinar baru kepada anak-anak remaja Arsene Wenger. Kreativiti dan semangat luar biasanya amat dirindui peminat-peminat Arsenal minggu lepas. Diharapkan Arsenal dapat mencipta kejutan esok. Updates untuk perlawanan ni (probable line up n etc.) akan menyusul dalam mase terdekat.

Once A Gunner, Always A Gunner.